Forbrugertrends i lyset af Corona

GRATIS WEBINAR
TILMELD DIG HER

Forbrugeradfærd og trends i lyset af Corona

Hvorfor slog den logiske forbrugerhjerne fra i marts – og er den blevet tændt igen? Hvilke brancher har været krisens vindere og tabere? Og hvem er opstået i krisens aske? Hvilke konsekvenser har den digitale transformation? For arbejdsmarkedet, undervisningen og for handlen? Få svar på disse – og mange andre spørgsmål – på foredraget fra trendforskeren med speciale i forbrugeradfærd.

På dette webinar bliver du klogere på:

Coronaforbrugeradfærdens mærkelige væsen – herunder forklaring på forandret adfærd (hvorfor og hvordan), samt forventninger til hvilke af forandringerne der bliver hængende bagefter og hvilke der hurtigt er væk igen

Analysen af forbrugeradfærden trækker både på sociologiske, psykologiske, og økonomiske aspekter omkring sundhedskrisen ligesom den sættes i relation til tidligere kriser – så der inspiration alle planer

Der fokuseres også ind på konsekvenserne af forbrugsændringer på tværs af brancher – arbejdsliv, undervisning, socialt liv, dagligvarehandel, specialhandel, nethandel mv. samt hvad betydningen er på kort og langt sigte

Fokus sættes også ind på læringen fra 2020/21 – vi lærer nemlig noget hver gang, vi kommer ud af vores komfortzone. Men hvad er det denne gang? Og er læringen værdifuld og værd at holde fast i?

Derudover inddrages aspekter omkring livsfaser og forbrug, herunder forståelsen af grundmodellen og motivationen for forbrug gennem de 17 livsfaser som en forståelsesramme for motivation af forbrug og penge.

Louise Byg Kongsholm

Louise Byg Kongsholm

Trendforsker, foredragsholder og forfatter, pej gruppen

Louise ejer pej gruppen, der er Danmarks ældste og største trendbureau. I trendbureauet fungerer hun både som administrerende direktør, trendforsker, chefredaktør, konsulent og foredragsholder.

Hun er uddannet cand.merc. med speciale i strategi og ledelse, har skrevet mange bøger og er en efterspurgt foredragsholder – og det er der en god grund til.

Louise står bag tre bestsellere om fremtidens detailhandel (bogen ’Cross channel’ fra 2014, og ’Cross channel 2’ fra 2016 samt ikke mindst ’Total Ret@il’ fra 2018) samt den nye bog om livsfasebaseret forbrugssegmentering. De væsentligste konklusioner fra disse bøger vil indgå i foredraget.

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato: 6. april 2021
Tid: kl. 13:00-14:30
Sted: WEBINAR

Tilmelding er lukket

Se optagelsen fra webinaret: