Need-to-know om reglerne for digital markedsføring og GDPR
Markedsfører din virksomhed sig digitalt, fx i e-mails, bannerreklamer, news feeds på sociale medier og via apps? Samarbejder din virksomhed med influencers – eller overvejer I at gøre det?
Så har du brug for at vide, hvilke regler der gælder og hvordan du går uden om de klassiske faldgruber. Reglerne om digital markedsføring er ikke altid ligetil, og det handler om at holde tungen lige i munden, når man skal navigere mellem markedsføringsloven, GDPR, databeskyttelsesloven og cookie-reglerne og forstå, hvad de betyder.
På denne workshop får du styr på, hvad der gælder ift.
- e-mailmarketing og servicemeddelelser
- målrettet digital markedsføring, fx i bannere og i news feeds på sociale medier
- samspillet mellem reglerne for cookies, databeskyttelse og markedsføring
- brug af influencere
Oplægsholder
Heidi Lindberg Andersen er advokat og partner hos LIGA Advokater, der er specialister i markedsføringsret, forbrugerret og immaterielle rettigheder. Heidi har stor erfaring med at rådgive om digital markedsføring, udarbejdelse af samtykketekster og samspillet mellem reglerne for cookies, databeskyttelse og markedsføring.