Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor? —— Vi tilbyder —— Deltagere

Case fra Sydfyn

 

Vita Vita

 

Netværket er guld værd

De er slet ikke i tvivl: Det har været et forløb nærmest til topkarakter.

Ægteparret Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane der har smykkevirksomheden VITA・VITA i Møllergade i Svendborg er meget begejstrede for at have været med i projekt Styrket Erhverv i Gadeplan – SEiG.

Det var egentlig vores nabobutiks indehaver der fortalte om SEiG. Og som nystartet virksomhed i 2018 var vi helt sikre på, at det kunne sende os i den rigtige retning. Og det gjorde det. Vi har fået en viden og nogle erfaringer, som gør, at vi har rykket os, fortæller Sisse Jæger Thrane.

Det er især netværket med de andre deltagere på holdet, som Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane peger på, har været givende for dem. Netop at kunne dele erfaringer fra den hverdag, som de enkelte virksomheder har, betyder meget for en nystartet virksomhed.

Vi har i vores netværk dannet en lille undergruppe med navnet ”Byens Ja-hatte”. Her har vi mødtes jævnligt for at udveksle erfaringer udover den undervisning vi har fået i selve projektet. Det betyder, at vi på den måde igen kan diskutere med hinanden og udveksle erfaringer, som kan komme alle til gode, siger Sisse, der ikke er i tvivl om, at netværket er guld værd.

Et andet stort plus ved at deltage i SEiG er fleksibiliteten som de oplevet undervejs i forløbet. Her har underviserne været gode til at tage udgangspunkt i den enkelte virksomhed og de udfordringer den sidder med. Det gælder både Kirsten Wendorff Christensen og Morten Wind, der også har været gode til at kigge forbi forretningen. Ligesom de har stor ros til mentorordningen, der er en vigtig del af projektet.

Vi har brugt mentorer til vores SoMe-strategi, hvor vi bl.a. har haft et samarbejde med en grafiker, der har givet vores hjemmeside samt Facebook- og Instagram-profiler en brush-up. Så vi på den måde sender de signaler på nettet, som vi også gerne vil sende i vores fysiske butik, forklarer Ole.

For VITA・VITA fungerer nettet især som en markedsføringskanal snarere end en salgskanal, selv om de også sælger via deres web-shop. De oplever at mange kunder bruger deres SoMe-kanaler som indgang til butikken, som de senere vælger at besøge. Så på den måde er VITA・VITA et eksempel på, at en netdel i en virksomhed er væsentlig i dagligdagen, uden at det går udover salget i den fysiske butik.

Det er klart at med de produkter vi sælger, er det vigtigt, at vores kunder også kan se og mærke dem. At købe et smykke er altid forbundet med en følelse. Den får du først, når du har set og mærket smykket. Derfor oplever vi også, at vores kunder kommer fra hele landet til butikken i Svendborg, lyder det fra ægteparret, der fortsætter på næste forløb i Styrket Erhverv i Gadeplan

Yderligere oplysninger: Sisse Jæger:  22 42 46 24 · Ole Thrane: 29 37 95 11

“Vi har brugt mentorer til vores SoMe-strategi, hvor vi bl.a. har haft et samarbejde med en grafiker, der har givet vores hjemmeside samt Facebook- og Instagram-profiler en brush-up. Så vi på den måde sender de signaler på nettet, som vi også gerne vil sende i vores fysiske butik, forklarer Ole.”

Ægteparret Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane

Smykkevirksomheden VITA・VITA i Møllergade i Svendborg

Vil du vide mere?

Indsatsen er netop ved at starte op og du kan også være med.

Du er meget velkommen til at kontakte Erhvervskonsulent Jakob Pindstrup og høre mere. Skriv til  jpc@bornholm.biz

TilmeldDet koster ikke noget – kun din tid.