Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— Workshops

Hvorfor tilbyder vi indsatsen Genstart Erhverv i Gadeplan?

 

På Bornholm lever vi i høj grad af at tilbyde gode oplevelser til vores kunder. Kunderne kan være her fra øen, eller gæster som kommer her enkelte gange eller fast i ferier. De kommer både i naturen, men også i vores byer og lokalområder, og her er vores forretninger og butikker helt afgørende.

Bornholms oplevelsesøkonomi og oplevelsesturisme har været under helt ekstraordinært pres under Covid-19 med først nedlukning i foråret, så genåbning med restriktioner og en sommer, som har slået alle rekorder.  Mange steder er detailhandlen og andre typer af forretninger i gadeplan virkelig kommet under pres. Forretningerne skal hele tiden kunne omstille sig og forberede sig på, at fremtiden for at drive forretning ser anderledes ud end nogen havde forudset. Derfor skal der handles nu. Det er flere parter på og uden for Bornholm enige om.

Disse parter er gået sammen i et stærkt partnerskab om at tilbyde en særlig indsats til 100 forretninger over hele øen. Partnerskabet er bredt og går på tværs af lokale handelstandsforeninger, Bornholms Regions kommune, Business Center Bornholm, Erhvervshus Hovedstaden og Dansk Erhverv.

Derfor starter vi sammen projektet Genstart Erhverv i Gadeplan.

 

Hvorfor deltage?

Genstart Erhverv i Gadeplan er et tiltag målrettet forretninger på Bornholm. Gennem personlige forløb vil vi styrke øens handelsliv, skabe stærke netværk og være med til at fremtidssikre forretningerne på øen.

Vi ser på den enkelte virksomhed og afdækker de behov der er, så der kan laves en skræddersyet plan til forretningen, der giver mening, med relevant viden og værktøjer.

Hvem kan være med i Genstart Erhverv i Gadeplan?

  • Virksomheder med en fysisk forretning – alt fra hotel og restaurant til tøjbutik og frisør*.
  • Virksomheder med SMV-status og CVR- eller P-nummer på Bornholm.
  • Virksomheder der ønsker at styrke deres forretning.

Hvordan foregår det?

  • Opstartsmøde og personlig handlingsplan laves med din vejleder
  • Der tilrettelægges workshops og mikro-mentor-forløb
  • Vejlederen vil være din sparringspartner og følge op på de aftalte tiltag
  • Du får ekspertviden og værktøjer gennem workshops, netværksaktiviteter og mentor-forløb
  • Det er dig, der træffer beslutninger for din virksomhed og dig, der aktiverer den nye viden og de nye værktøjer i din virksomhed
  • Du registrerer de timer, der er blevet brugt i din virksomhed

Hvad får virksomheden ud af det?

  • Øgede kompetencer, der kan styrke virksomheden
  • Værktøjer, der kan styrke virksomheden
  • Viden om fremtidens forretning
  • Vidensdeling i netværk
  • Overordnet en styrket forretning

Hvad koster det?

  • Det er gratis – du betaler med dine timer, som du bruger på workshops. Der skal ca. bruges 80 timer i alt i løbet af tiltaget.

Hvad skal jeg gøre, for at være med?

  • Kontakt os her, så aftaler vi et opstartsmøde.

 

*Virksomheder med branchekoderne “Fiskeri og akvakultur” og “Primærproduktion af landbrugsprodukter”, kan ikke være med i denne type projekt.

 

Vil du vide mere?

Indsatsen er i fuld gang og du kan også være med.

Du er meget velkommen til at kontakte projektkoordinator Cindie Dahl Hiort og høre mere. Skriv til  cdh@bornholm.biz

TilmeldDet koster ikke noget – kun din tid.

Du får løbende 1:1 sparring om din ­forretning og tilbudt den nyeste viden.
Du bestemmer tid og sted, så det passer dig og din forretning bedst. Du skal bare tilmelde dig – det koster ikke noget. 

“Vi har i vores netværk dannet en lille undergruppe med navnet ”Byens Ja-hatte”. Her har vi mødtes jævnligt for at udveksle erfaringer udover den undervisning vi har fået i selve projektet. Det betyder, at vi på den måde igen kan diskutere med hinanden og udveksle erfaringer, som kan komme alle til gode, siger Sisse, der ikke er i tvivl om, at netværket er guld værd.”

Ægteparret Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane

Smykkevirksomheden VITA・VITA i Møllergade i Svendborg