gtag('config', 'AW-805705823');

Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— Workshops

Workshops

 

Alle deltagere i GEIG kan tilmelde sig konkrete workshops målrettet det, at drive virksomhed i gadeplan. Alle workshops varetages af specialister med stor erfaring. Workshops optages og deles derefter på den lukkede brugerplatform, som deltagerne i GEIG har adgang til, så de kan se eller gense dem senere.

Er du blevet nysgerrig eller skal din virksomhed deltage, så tilmeld dig her

 

 

Workshops forår og sommer 2022 

 

OBS: Workshops er kun for deltagere i Genstart Erhverv i Gadeplan

 

Sociale medier: Facebook & Instagram – the basics

I denne workshop fokuserer vi på de basale, men vigtige, funktioner, formater og muligheder man har med Facebook og Instagram. Vi kigger på hvad forskellen er og hvornår vi bruger f.eks. feed opslag, stories, reels, live og IG TV. Hver type opslag kan noget forskelligt og stiller forskellige krav til både eksekvering, målsætning og forståelse for mediet.

Dato og tid: 10. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: CPC Social

 

Økonomi: Det gode regnskab – hvor tjener du dine penge

Forstå dit eget regnskab

  • Sådan styrer du indtægter og omkostninger
  • Realistiske budgetter – hvordan?
  • Opfølgning er vigtigt – går det som det skal?
  • Resultatstyring, herunder nøgletal

Udbytte: Grundlæggende forståelse for de økonomiske aspekter i regnskaber og den økonomiske styring af din virksomhed. Forståelse for budgetter, herunder vigtigheden af budgetkontrol og hvilke faktorer, der har indflydelse på økonomien, samt større kendskab til økonomiske begreber.

Dato og tid: 14. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Supplement

 

Økonomi: E-conomic, del 1: Kom i gang med E-conomic

Vil du i gang med E-conomic eller er du i gang og vil du gerne vide, hvordan du bedst bruger programmet? Så skal du med her.

Dato og tid: 23. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Svaneke Revision

Sociale medier: Skriv og lav godt indhold til Facebook

I denne workshop fokuserer vi på hvordan vi kreerer indhold på Facebook, der fænger målgruppen og hvordan man, som virksomhed, skaber værdi for både modtageren og den virksomhed man repræsenterer. Vi kigger på hvilke virkemidler man kan bruge og vi kigger på de muligheder Facebook og andre apps/tjenester stiller til rådighed ift. at skabe indhold. Vi kigger også på hvordan man skaber en rød tråd i sit indhold og, sidst men ikke mindst, kommer vi med konkrete eksempler og inspiration til løbende at kunne skabe indhold, der engagerer målgruppen.

Dato og tid: 24. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: CPC Social

 

Ledelse: Uddeleger og få tid til udvikling

Vi kommer hele vejen rundt om uddelegering, så du forstår præcist, hvad det handler om. Hvorfor, til hvem, hvad og hvordan skal der uddelegeres. Vi taler også om, hvordan man italesætter det bedst muligt for at få succes, og hvordan du giver feedback i processen.

  • Du får grundig forståelse for, hvor meget du vil få ud af at uddelegere
  • Du lærer din egne ’stopklodser’ for effektiv uddelegering af kende
  • Du lærer, hvilke typer af opgaver, der vil give mest mening at uddelegere
  • Du går hjem med 4 konkrete metoder til at uddelegere, som fungerer 1-til-1 og i teams
  • Du går hjem med overblik over dine egen opgaver og en plan for, hvad og hvordan der skal uddelegeres
  • Du lærer, at uddelegering kan bruges bredt, så opgaver kan ’flyde’ rundt imellem kollegaer efter behov og ønsker
  • En detaljeret arbejdsbog du kan bruge som opslagsværk efterfølgende.

Dato og tid: 29. marts klokken 8.00 – 11.00
Sted: Green Solution House – Rønne
Leverandør: Tina Garn – LeadInspire

 

Økonomi: E-conomic, del 2: Daglig bogføring – nemt og smart

Gennemgang af den daglige økonomistyring i E-conomic, så det bliver nemt og overskueligt. For både den nye bruger og for dem, der gerne vil arbejde bedre og smartere med programmet.

Dato og tid: 30. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: Svaneke Revision

 

Sociale medier: Skriv og lav godt indhold til Instagram

I denne workshop fokuserer vi på hvordan vi kreerer indhold på Instagram, der fænger målgruppen og hvordan man, som virksomhed, skaber værdi for både modtageren og den virksomhed man repræsenterer. Vi kigger på hvilke virkemidler man kan bruge og vi kigger på de muligheder Instagram og andre apps/tjenester stiller til rådighed ift. at skabe indhold. Vi kigger også på hvordan man skaber en rød tråd i sit indhold og, sidst men ikke mindst, kommer vi med konkrete eksempler og inspiration til løbende at kunne skabe indhold, der engagerer målgruppen.

Dato og tid: 31. marts klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: CPC Social

 

Økonomi: Øg din omsætning – få styr på din prissætning og tjen mere

En sund virksomhedsøkonomi forudsætter de rigtige avancer og dækningsbidrag. På denne workshop gennemgår vi bl.a., hvordan avancen og dækningsbidraget beregnes. Hertil gives der tips til, hvordan et overskud kan øges. Virksomhedens udbytte fra denne workshop: – Hvordan avance udregnes – Hvordan dækningsbidraget udregnes – Hvordan dækningsbidraget og dermed overskuddet kan øges

Dato og tid: 5. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Regnskabsskolen

 

Økonomi: E-conomic, del 3: Automatiser – sådan gør du det smartere og nemmere

Sætter du dig ind i hvordan du kan bruge E-conomic til automatisk at udføre forskellige handlinger, gør du regnskab endnu nemmere og sparer tid.

Dato og tid: 6. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Svaneke Revision

 

Sociale medier: Klar til annoncering via Facebook

I denne workshop gennemgår vi, fra A-Z, hvad der skal til for at blive klar til annoncere på Facebook og Instagram. Vi gennemgår korrekt opsætning af bl.a. at Business Manager, annoncekonto m.m. Vi gennemgår de vigtige sikkerhedstrin (ift. hacking m.m.), sikrer korrekt kontostruktur, adgangsniveau til f.eks. medarbejdere, verificeringer m.m. Og sidst men ikke mindst gennemgår vi, hvordan man får koblet ens Facebookside og Instagram profil korrekt op til ens Business Manager.

Dato og tid: 7. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: CPC Social

 

Sociale medier: Lav din første annonce via Facebook

På denne workshop gennemgår vi, hands-on, opsætning af en eller flere kampagner og annoncer. Vi gennemgår hele processen fra de overvejelser man skal gøre sig inden man går i gang med at lave kampagnen og annoncerne til det helt lavpraktiske i at trykke på knapperne og ende med at se annoncerne gå live.

Dato og tid: 20. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: CPC Social

 

Økonomi: Forstå den nye bogføringslov

Den nye bogføringslov kræver, at al bogføring i virksomheder med en omsætning på kr. 300.000 og derover foregår digitalt – men hvad betyder det for dig? Hvad skal du huske og er der noget, du skal være ekstra opmærksom på, når du arbejder med digitale bogføringssystemer?

Dato og tid: 21. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: Svaneke Revision

 

Sociale medier: Facebook Live – sådan gør du

Vi dykker ned i Live’s muligheder og kommer med konkrete eksempler på hvornår og hvordan det kan bruges. Vi forholder os både til Live som live-streaming funktion men også Live Shopping med fokus på salg af produkter, direkte via Live på Facebook.

Dato og tid: 27. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: CPC Social

 

Salg: Service med stort S

På workshoppen lærer du blandt andet at trylle med din stemme, og at bruge Hjorting modellen samt flere gode og brugbare redskaber til at levere den rigtig gode service, også når du indimellem skal håndtere vanskelige kunder.

Dato og tid: 29. april klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Supplement

 

Salg: Det professionelle salg

Den ekstraordinære kundeoplevelse 2 timer med en ekspert inden for salg, hvor deltagerne kan arbejde specifikt med relevante emner.
Emner på modulet:

  • Salgets faser
  • Hvordan gøres virkelig en forskel?
  • Forstå en kunde med det samme

Dato og tid: 5. maj klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: TACK

 

Ledelse: Selvledelse – skab BÅDE ambitiøse resultater OG et liv, du ikke fortryder

  • Har du som selvstændig svært ved at få tiden og energien til at slå til?
  • Er du bange for, at realiseringen af dine drømme bliver på bekostning af helbred, fritid og familieliv?
  • Tvivler du inderst inde på, at det er muligt at skabe balancen i livet og sikre, at du får det som du gerne vil have det – både personligt, privat og professionelt?

Hvis du svarer ja til et eller flere af disse spørgsmål, vil du få stort udbytte af denne workshop.

Dato og tid: 9. maj klokken 8.00 – 11.00
Sted: Green Solution House – Rønne
Leverandør: Rie Dalsgaard – Empower People

 

Ledelse: Engagér dine unge (sæson)medarbejdere

Sådan gør du dine unge ansatte til forretningens ambassadør.

  • Sådan gør du dine unge medarbejderes manglende erfaring til din bedste ressource.
  • Sådan er du en god og eftertragtet mesterlære for dine unge medarbejdere.
  • 4 trin til god ledelse af unges kompetencer og engagement.
  • Sådan gør du spørgsmål til en del af en god instruktion og tilbagemelding.
  • Sådan giver du en konstruktiv tilrettevisning, som bliver forstået og accepteret.
  • Derfor skal du anerkende mere end du tror det er nødvendigt.

Dato og tid: 11. maj klokken 8.00 – 10.30
Sted: Green Solution House – Rønne
Leverandør: Sune Lyng – MBK

 

Web: Den gode hjemmeside

En virksomheds hjemmeside er sandhedens øjeblik. Det er her, at (mulige) kunder danner sig et indtryk af virksomheden – uanset om de lander på forsiden eller en underside. Det er med andre ord på hjemmesiden, at ordrer vindes eller tabes. Virksomhedens udbytte fra denne workshop:

  • Hjemmesidens struktur og opbygning
  • Hvordan der skriver informativt og sælgende indhold
  • Hvilke visuelle elementer der skal indgå på en hjemmeside
  • Værktøjer der kan anvendes til at optimering
  • System- og designvalg
  • Best practice

 

Dato og tid: 24. maj klokken 8.00 – 10.00
Sted: Green Solution House, Rønne
Leverandør: Anders Wiberg

 

Ledelse: Få glade medarbejdere, der eksekverer strategien

  • Gad du godt, at dine medarbejdere var lige så engagerede i din forretning, som dig selv?
  • Synes du, det er svært at motivere dine unge sæson-arbejdere?
  • Savner du nogle praksisnære redskaber til at gøre ledelse i hverdagen nemmere?

Som nærmeste leder er du det menneske – næst efter nærmeste familie – som har størst indflydelse på dine medarbejderes liv. Positivt som negativt. Din måde at være leder på påvirker direkte dine medarbejderes trivsel og performance. Og det er afgørende at forstå, da du som leder skal skabe resultaterne gennem og sammen med dit hold. Det arbejder vi på denne workshop med.

Dato og tid: 25. maj klokken 8.00 – 11.00
Sted: Møbelfabrikken – Nexø
Leverandør: Rie Dalsgaard – Empower People

 

Web: Skab produktsider der sælger

Velfungerende produktsider er et af de absolut vigtigste kort at have på hånden, hvis besøgende skal foretage en ønsket handling. På denne workshop gives derfor den ultimative tjekliste til konverteringsoptimering, der sikrer den bedste købsoplevelse for kunderne. Vi gennemgår alt fra navngivning af produkter til CTA’s og checkout-flow.

Dato og tid: 2. juni klokken 8.00 – 10.00
Sted: Møbelfabrikken, Nexø
Leverandør: Anders Wiberg

 

 

 

 

Workshop-kalender 2021:

 

Forår 2021

Sociale medier – Niveau 1
Dato: 20.04.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Gennemgang af de mange funktioner og muligheder, der findes på en Facebookside og en Instagramprofil. Bl.a. oprettelse af opslag, opsætning af automatiske besvarelser, Facebook Shops, Chatbot, Instagram Stories og meget mere. Kort sagt alle de organiske funktioner, som er effektive værktøjer for virksomheder – online såvel som fysiske.

Google My Business – Niveau 1
Dato: 29.04.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Få din virksomhed på Google My Business. Vi gennemgår bl.a. hvorfor det er vigtigt med en Google My Business profil, hvordan den sættes op, hvordan den spiller sammen med Google Maps og dertil gennemgang af rapporter.

Sociale medier – Niveau 2
Dato: 05.05.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Vi kigger på de analyseværktøjer, der findes bag organisk indhold, og hvilke tal man skal holde øje med, samt hvordan man handler på baggrund af denne data. Dernæst dykker vi ned i Facebooks boost-funktion og fremhæver muligheder og begrænsninger.

Sociale medier – Niveau 3
Dato: 12.05.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Vi ser på hvordan man producerer godt organisk indhold. Vi fremhæver eksempler fra relevante virksomheder og analyserer os frem til, hvilke former for visuel og sproglig kommunikation, der fungerer godt på både Facebook og Instagram. Vi stiller os selv spørgsmålet: Hvordan skaber vi værdi for både følgere og egen virksomhed?

Google My Business – Niveau 2
Dato: 19.05.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Få kunder via din business profil! Vi ser på håndtering af anmeldelser / reviews, hvordan din business profil kan bruges som en integreret del af din marketing og hvordan man bruger rapporter til at få indsigt i dine kunders interaktion med din virksomheds brand/service/produkt.

Marketing og annoncering på sociale medier – Niveau 1
Dato: 21.05.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Der zoomes ind på de tanker, der ligger bag en succesfuld kampagne. Workshoppen har til formål at opkvalificere deltagere, så de forstår det tekniske setup og grundlæggende tanker bag marketing på Facebook og Instagram ud fra et kommercielt synspunkt. Workshoppen er teoretisk funderet og vil give en indsigt i Facebooks måde at tænke marketing, målretning og målgrupper, hvilket er essentielt for succes.

 

Sommer 2021

Marketing og annoncering på sociale medier – Niveau 2
Dato: 01.06.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Vi gennemgår mulighederne med kreative annonceformater i Facebook og Instagram paid marketing. Vi kigger på, hvordan man udvikler et godt budskab – lige fra målgruppeanalyse til valg af annonceformat samt dykker ned i best og worst practices. Workshoppen har til formål at give deltagerne inspiration til, hvordan de kan skabe indhold, der skiller sig ud og samtidig få både interaktioner og konverteringer til at stige til vejrs.

Marketing og annoncering på sociale medier – Niveau 3
Dato: 10.06.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Online
Der gives et indblik i, hvilke parametre der er vigtige at evaluere på, og vi gennemgår eksempler på reelle kampagners resultater. Efterfølgende giver vi konkrete tips til at optimere på kampagner, målgrupper og annoncer.

Salgs-mindset
Dato: 16.06.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Få et nyt salgs-mindset, der klæder dig på til at give dine kunder en bedre oplevelse og samtidig øge dit salg. Bliv inspireret og få input til at tænke salg på en ny måde.

 

Efterår 2021

Lav videoer der sælger – Niveau 1
Dato: 07.09.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Idéudvikling og manuskript. Sådan udvikler du videoindhold der virker på SoMe.

SEO – Niveau 1
Dato: 15.09.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Generelt intro til SEO på begynderniveau: Gennemgang af relativt simple elementer som alle, der har en hjemmeside, kan arbejde med. Intro til simple gratis værktøjer og guides, som kan benyttes til optimerings-arbejdet. Vi laver en række mindre opgaver, som hjælper deltageren med at lave en mini SEO-analyse af deres site og finde lavthængende frugter.

Lav videoer der sælger – Niveau 2
Dato: 16.09.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Optagelse. Sådan bruger du din smartphone som en professionel fotograf. Udstyr der forbedrer lyd og billede. Øvelser i at være ”på”.

SEO – Niveau 2
Dato: 30.09.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Få et mere detaljeret og teknisk indblik i SEO: Hvilke elementer er vigtige at analysere og implementere på sin hjemmeside? Gode råd til analyseværktøjer – både gratis og betalte programmer. Et kig på off-page SEO og tips til at arbejde med off-page SEO.

Lav videoer der sælger – Niveau 3
Dato: 01.10.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Redigering i KineMaster. Sådan klipper du optagelser sammen, indsætter dækbilleder, laver titelskilte, undertekster, indsætter logo mm.

Salgsteknik – Niveau 1
Dato: 06.10.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Forberedelsen. Din butik vs. internettet – og Corona. Butikkens salg & service-værdisæt. Fysisk & mental forberedelse. De mentale “håndbremser”. Kropssprog & spørgeteknikker.

Salgsteknik – Niveau 2
Dato: 26.10.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Kundemødet og ekspeditionen. 1. kontakt mentalt, fysisk og verbalt. Skab sympati & god stemning. Den gode kundesamtale. Spørge- og lukketeknikker. Den effektive ekspedition. Kø, travlhed og kundehåndtering.

Lav billeder der sælger – Niveau 1
Dato: 28.10.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Grundlæggende viden og teknikker til at tage billeder på højt niveau. Introduktion til komposition og styling af billeder. Teknik og øvelser til packshots. Inspirerende eksempler på velkomponerede billeder.

Lav billeder der sælger – Niveau 2
Dato: 09.11.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Teknik og øvelser med produktrelateret fotostyling. Teknik og øvelser med flatlay teknikken. Inspirerende eksempler på velkomponerede billeder.

Salgsteknik – Niveau 3
Dato: 11.11.2021 kl. 8.00-11.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Mer-salg, opfølgning og afslutning. Mer-salg = omsorgssalg. Skab kundeloyalitet. Den gode afslutning på interaktionen. Opfølgning og efterservice. Internettet, SoMe og din butik.

Butiksindretning – Niveau 1
Dato: 17.11.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Vi arbejder med vigtigheden af butiksindretning. Her kan der bade arbejdes med indretning i fysisk butik- men ogsa brugervenligheden pa webshop. Udgangspunktet er kundestrøm og produktplacering på baggrund af erfaringer. Vi arbejder bl.a. med Store management og kundernes forventninger til sortiment og indretning. Komplementære produkter er ligeledes et relevant område vi kort berører.

Lav billeder der sælger – Niveau 3
Dato: 23.11.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Fysisk på Bornholm (vi tager forbehold for at flytte til online pga. restriktioner)
Teknik og øvelser med billeder i større sammenhæng – f.eks. med person og/eller butik. Inspirerende eksempler på velkomponerede billeder. Introduktion til planlægning af billeder ihht. årshjul.

Butiksindretning – Niveau 2
Dato: 25.11.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Deltagerne skal arbejde aktivt med butiksindretning i forhold til optimering af salgslokalet og kundernes forventninger. Vi arbejder bl.a. med catagory management og space management i relation til produkternes potentielle indtjening. Der arbejdes på A,B,C pladser for at sikre optimal afsætning på produkter med højest indtjening.

 

Vinter 2021 / 2022

Butiksindretning – Niveau 3
Dato: 08.12.2021 kl. 8.00-10.00
Sted: Online
Deltagerne skal arbejde med datadrevet butiksindretning. Det betyder at butikken skal træffe sine beslutninger om butiksindretning, ned på produktniveau, på baggrund af relevant data. Data der er indsamlet i butikkens POS (kasse) eller på website. Der gives inspiration fra Amazon, der lykkedes med at indrette fysiske butikker efter forbrugernes online adfærd. Vi arbejder bl.a. med Big data og forbrugermønster.

 

OBS: Der kan forekomme ændringer, som altid kommunikeres hurtigst muligt direkte til de tilmeldte virksomheder.