Ny bogføringslov - nye krav
TILMELD DIG HERHar du styr på den nye bogføringslov?
Den nye bogføringslov trådte på nogle områder allerede i kraft den 1/7 2022. På andre områder indfases den langsomt fra 2024 og frem.
Ved en lavpraktisk tilgang til de ændringer virksomhederne kan se frem til gennemgår vi de væsentligste ændringer i bogføringsloven.
Herudover præciserer vi hvordan man kommer i mål med en god bogføringsprocedure og der er mulighed for at få hjælp til at kigge på lige nøjagtig din virksomhed og hvordan ændringerne påvirker din hverdag.
Det er målet med eventet at deltagerne går fra dagen med en følelse af at digitalisering bliver en force og ikke en byrde for virksomheden.
Vi gennemgår de mest gængse robotter og bogføringsprogrammer.
Har du konkrete udfordringer som vi skal kigge på så medbring gerne din PC.
Indhold:
- Hvem er omfattet?
- Hvordan implementeres bogføringsloven? De 4 faser.
Fase 1 – procedurebeskrivelser
Fase 2 – afstemninger
Fase 3 – digitalt bogholderi
Fase 4 – fælles digital infrastruktur
- Hvad er forskellen mellem den nye og gamle bogføringslov. Hvad betyder det at man skal være digital?
- Hvordan laver man procedurebeskrivelse
- Hvad er et digital bilag
- Hvad er et digital bogføringssystem
Herunder ville Joan Gerdes Davis dele sine erfaringer med hvad virksomhederne møder af udfordringer – men også hvor de bliver positivt overrasket.
Oplægsholder
Joan Gerdes Davis er Statsautoriseret revisor. Hun har været på Svaneke Revision siden 2007, og blev partner i 2017.
Svaneke Revision har brugt meget energi på at sætte sig ind i digitalisering. Virksomheden har selv gennemgået en gennemgribende digitalisering og har de seneste år digitaliseret flere virksomheder både på Bornholm og i resten af Danmark – både små og større virksomheder. De har en lavpraktisk tilgang til digitalisering og sætter en ære i at digitalisering bliver en styrke frem for en byrde.