Social Media
Kom til SoMe-workshop – med streg under workshop
Du har muligheden for at få træning i at lave bedre opslag til virksomhedens sociale medier. Workshoppen er ikke et foredrag. Den er ikke et kursus. Det er en workshop, hvor du arbejder for at forbedre dine evner.
Vi skal arbejde med kunsten at lave gode opslag til de sociale medier, og efter workshoppen har du alle forudsætninger for at lave opslag, der har højere synlighed og mere engagement – måske allerede samme eftermiddag.
Algoritmer og Adfærdspsykologi
Et opslag er ikke bare et opslag, og en story er ikke bare en story. Der er masser af detaljer at arbejde med, når man er på de sociale medier for en virksomhed, og ønsker at opnå gode resultater målt i synlighed, engagement samt evt. salg, bookinger og besøgende.
Detaljerne skal vi arbejde med på workshoppen. Ved først at lære om algoritmerne, der på sin vis er dommerne i spillet om, hvem der får synlighed ude på brugernes skærme. Dernæst ved at lære om adfærdspsykologi blandt SoMe-brugere, så vi forstår, hvad der fænger dem, fastholder dem – og får dem til at engagere sig med kommentarer og like-knapper.
Det gode opslag kan fænge, fastholde og engagere
Når vi har gennemgået de vigtige forudsætninger for at skabe gode opslag, skal du som deltager i gang med at bruge dem. Det er her, der går workshop-mode i dagens program.
Du bliver stillet opgaver, som du skal løse. Det vil sige, at du ikke skal sidde på skolebænken hele dagen, men også op fra stolen, og skabe nogle opslag efter de principper, som du lærer på dagen.
I et lukket forum laver alle deltagerne opslag, der fænger, fastholder og engagerer – og vi giver hinanden feedback på løsningerne.
Thomas har 10 års erfaring
Til at styre slagets gang har vi Thomas Bigum, som er ekspert i sociale medier. Han har i mere end ti år afholdt foredrag, kurser og workshops som disse. Igen og igen har han forklaret algoritmernes sammenhænge i et sprog som alle forstår. Han fortæller at målgruppen for workshoppen er alle, der til dagligt har ansvaret for at lave opslag på virksomhedens sociale medier. Uanset om det er Facebook, Instagram, LinkedIn eller YouTube.
Uanset branche – (næsten) uanset erfaring
Målgruppen for workshoppen er private virksomheder.
Fordi workshoppen ikke er et kursus, så åbner det for at alle kan være med. Som deltager arbejder du i høj grad i egen case og fra eget erfaringsmæssige ståsted. Den eneste forudsætning er, at du har den første erfaring med at lave opslag, og at du kan medbringe computer og mobiltelefon til workshoppen.
Omvendt kan man sige, at workshoppen er ikke for virksomheder, der ikke er startet med at være på sociale medier endnu. Til gengæld er læringskurven dejlig stejl, hvis man lige er gået i gang – så det kan man nå at gøre efter tilmelding og inden workshoppen.