SoMe - sådan skaber du stor opmærksomhed for et lille budget
TILMELD DIG HERHvor skal man fokusere og sætte ind hvis budgetterne er små?
Sociale medier kan give stor opmærksomhed for et relativt lille budget sammenlignet med traditionelle marketingkanaler. Det er der flere grunde til.
- Det er nemt at oprette en profil på de forskellige sociale medieplatforme og begynde at dele indhold med ens følgere. Det kræver ikke nogen stor investering i tid eller penge at oprette en profil og begynde at poste indhold.
- Sociale medieplatforme tillader annoncering på en meget specifik og målrettet måde, hvor man kan vælge præcis hvem man ønsker at nå ud til, baseret på faktorer som geografi, alder, interesser og adfærd. Dette kan spare markedsføringsbudgettet og forbedre effektiviteten af annoncerne.
- Det er nemt at engagere sig med ens publikum og bygge et fællesskab omkring ens brand. Sociale medieplatforme tillader tovejs kommunikation, hvilket betyder, at virksomheder kan besvare spørgsmål, løse problemer og give feedback til deres kunder i realtid.
Så alt i alt kan sociale medier være en meget effektiv måde at få opmærksomhed for et lille budget, hvis det gøres rigtigt. Det kræver dog stadig en god strategi, kreativitet og tid og energi for at lykkes.
På workshoppen dykker vi ned i betalt vs ikke-betalt markedsføring via Facebook og Instagram og kigger på, hvilke muligheder man som virksomhed har. Du får konkrete værktøjer og inspiration til, hvordan du kreere indhold der virker, til forskellige målgrupper, med eller uden annoncebudget.
Workshoppen henvender sig primært til mindre erhvervsdrivende med fysisk og/eller onlineforretning.
Oplægsholder
Dagens underviser er Christian Strandberg. Christian er partner i virksomheden CPC Social og har arbejdet med markedsføring og kommunikation i mere end 15 år, de seneste 10 år med fokus på digital markedsføring, i særdeles markedsføring via sociale medier.
Christian arbejder som rådgiver og har gennem årene siddet i adskillige advisory boards, holdt oplæg og afholdt workshops for mere end 500 virksomheder og afholdt +100 én til én workshops.