Salgseffektivitet – Få dit produkt i markedet og skab det rigtige set-up for profitabel vækst
I foråret afholdt vi et webinar omkring prissætning med Nina Uller fra DEX CPH. Nu får vi besøg af Hilde Seglem og workshoppen afholdes som fysisk fremmøde.
Målet med workshoppen er: At give dig et konkret udgangspunkt for at komme i gang med salg og/eller vækst.
Forskellen mellem en idé og en forretningsidé er hvilken værdi kunden oplever. Du får værktøjer til at identificere de kundesegmenter, der har størst potentiale og er nemmest tilgængelige. Med udgangspunkt i forretningsmodellen fører workshoppen dig gennem strukturen til at udvikle en grundlæggende markedsføringsstrategi.
Med forståelsen af kunderelationen som det vigtigste aktiv og dybt integrerede element i forretningssuccessen kobles tilbage til den oprindelige ide og passion.
Workshoppen afsluttes med en interaktiv sparring (brainwriting) mellem deltagerne på elementerne til en skitseret markedsføringsplan. Her udfordres og inspireres du til den indsats, der kan føre frem til succes i markedet for det aktuelle produkt. Fra et samlet overblik, udvælger du dine næste tre skridt, der kalenderføres. Markedsføringsplanens elementer summeres op i et konkret regneark, hvor forretningspotentialet synliggøres.
Du får derudover et tool-kit med materiale, der personliggøres under workshoppen, får henvisning til relevant litteratur samt adgang til fælles digital platform, hvorfra indhold kan downloades.
Udbytte
Gennem workshoppen opnår du styrket forudsætning for at:
- Identificere hvilke kundesegmenter, der har størst potentiale og samtidig er mest tilgængelige
- Udvælge de rigtige salgskanaler og eventuelle salgspartnere
- Udvikle en markedsføringsplan, som sikrer opnåelsen af potentielle kunders opmærksomhed
Du møder: Hilde Seglem, partner hos DEX CPH
Hilde har mange års erfaring fra ledende stillinger i nationale og internationale virksomheder inden for det kommercielle område. Hun er en erfaren leder, talentudvikler og karriererådgiver. Hilde har forretningsudvikling, salg, rekruttering og coaching som speciale – og en dedikeret fokus på entreprenører og start-ups.
I dag kører Hilde forløb med flere start-up virksomheder som rådgiver for kommercialisering af deres produkt eller services, at få det i markedet og skabe det rigtige set-up for profitabel vækst.
Hilde er MSc fra CBS i Strategi og Organisationsudvikling, er mentor ved CBS Go Grow program og sidder i forskellige bestyrelser og advisory boards.