Tilfredshedsanalyse tager temperaturen på den lokale erhvervsservice

Pressemeddelelse, 30. juli 2024.

Sådan skærer din virksomhed ned på el-regningen

En nylig tilfredshedsanalyse udført af Dansk Erhvervsfremme kaster lys over, hvordan de lokale virksomheder vurderer niveauet af service og kvaliteten af de ydelser, som Business Center Bornholm leverer, i vores rolle som en central instans i erhvervsfremmesystemet på Bornholm.

Uvildig tilfredshedsanalyse

På Bornholm arbejder flere instanser sammen for at understøtte og udvikle øens erhvervsliv. Her fungerer Business Center Bornholm som en vital ressource for de lokale virksomheder, fra iværksættere til veletablerede virksomheder. Det gør vi, ved at tilbyde en bred vifte af elementer indenfor grundlæggende erhvervsservices, som blandt andet omfatter sparring og vejledning, arrangementer og projekter der sigter mod at styrke og videreudvikle virksomhederne ud fra deres aktuelle behov.

Som et led i at sikre, at Business Center Bornholm fortsat lever op til høje standarder for kvalitet og service, udførte Dansk Erhvervsfremme – en uafhængig specialist inden for erhvervsanalyser – en omfattende tilfredshedsanalyse i begyndelsen af 2024. Alle virksomheder, der inden for de seneste par år havde benyttet sig af et eller flere af centrets ydelser, blev opfordret til at deltage. Af disse valgte 154 virksomheder at bidrage med deres feedback.

Vi er rigtig glade for resultaterne fra undersøgelsen. At forstå, hvordan og i hvilken grad vores arbejde gavner virksomhederne på Bornholm, er essentielt for os. Analysen bekræfter mange af de positive effekter af vores arbejde, men giver også værdifuld indsigt, som vi kan bruge til at fortsætte vores stræben efter at forbedre og udvide vores tilbud til fordel for vores lokale virksomheder.

Christa Lodahl

Erhvervschef, Business Center Bornholm

Høj tilfredshed blandt lokale virksomheder

Resultaterne viser en generel høj tilfredshed blandt respondenterne, med 88%, der udtrykker tilfredshed med Business Center Bornholm som helhed, og 86% er tilfredse med de specifikke ydelser. Desuden mener 84% af virksomhederne, at de handlinger og tiltag, de har implementeret som følge af samarbejdet med BCB, har ført til reel udvikling i deres virksomheder.

En anden vigtig indikator i analysen er Net Promoter Score (NPS), der måler kundeloyalitet. BCB opnåede en score på +41, hvilket efter standarderne anses for at være godt. Det betyder, at en stor andel af respondenterne aktivt ville anbefale BCB til andre i deres netværk.

Erhvervschef i Business Center Bornholm, Christa Lodahl, udtaler sig om analysens resultater: “Vi er rigtig glade for resultaterne fra undersøgelsen. At forstå, hvordan og i hvilken grad vores arbejde gavner virksomhederne på Bornholm, er essentielt for os. Analysen bekræfter mange af de positive effekter af vores arbejde, men giver også værdifuld indsigt, som vi kan bruge til at fortsætte vores stræben efter at forbedre og udvide vores tilbud til fordel for vores lokale virksomheder.”

Det er glædeligt for os at se, at virksomhederne værdsætter de tilbud, Business Center Bornholm stiller til rådighed. Denne form for feedback er vigtig for at kunne se, at vores løbende indsats for at styrke det lokale erhvervsmiljø bærer frugt. Jeg er særligt tilfreds med at over 80 % svarer at brugen af BCBs ydelser har medført udvikling i virksomhederne. Virksomheder, der udvikler sig, er grobund for, at vi også på Bornholm fremover har arbejdspladser og dermed skatteindtægter til gavn for os alle. Den flotte opbakning får os dog ikke til at hvile på laurbærrene. Business Center Bornholm ønsker at fortsætte sit arbejde for at styrke og udvikle erhvervslivet på Bornholm til gavn for det bornholmske samfund.

Karen Bladt

Bestyrelsesformand, Business Center Bornholm

Lokal opbakning og fremtidsudsigter

Karen Bladt, formand for Business Center Bornholm reflekterer over analysens betydning: ”Det er glædeligt for os at se, at virksomhederne værdsætter de tilbud, Business Center Bornholm stiller til rådighed. Denne form for feedback er vigtig for at kunne se, at vores løbende indsats for at styrke det lokale erhvervsmiljø bærer frugt. Jeg er særligt tilfreds med at over 80 % svarer at brugen af BCBs ydelser har medført udvikling i virksomhederne. Virksomheder, der udvikler sig, er grobund for, at vi også på Bornholm fremover har arbejdspladser og dermed skatteindtægter til gavn for os alle. Den flotte opbakning får os dog ikke til at hvile på laurbærrene. Business Center Bornholm ønsker at fortsætte sit arbejde for at styrke og udvikle erhvervslivet på Bornholm til gavn for det bornholmske samfund.”

Link til tilfredshedsanalysen.

For yderligere information, kontakt venligst:

Christa Lodahl, erhvervschef hos Business Center Bornholm, tlf. 30 50 21 28, mail: cl@bornholm.biz.