Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— Workshops

Cases

Genstart Erhverv i Gadeplan er et lokalt projekt for ca. 100 forretninger og virksom­heder inden for mange forskellige brancher; ­detailhandel, restauration, kunsthåndværk, service, ­sundhed m.fl. spredt over hele øen.
Vi har her samlet et udsnit af cases der er med i Genstart Erhverv i Gadeplan.

Q & A Genstart Erhverv i Gadeplan

Q & A Genstart Erhverv i Gadeplan

Genstart Erhverv i GadeplanQ & A Projektkoordinator hos Business Center Bornholm, Cindie Dahl Hiorth.Hvilke erfaringer har I gjort jer med Genstart Erhverv i Gadeplan? Vi har oplevet, at vores deltagere havde endnu mere brug for personlig sparring og vejledning...

læs mere
STRIKKEHJØRNET HAR FÅET NYE MÅDER AT TÆNKE I BUTIKSINDRETNING

STRIKKEHJØRNET HAR FÅET NYE MÅDER AT TÆNKE I BUTIKSINDRETNING

Jette Jensen står bag Strikkehjørnet i Allinge, som hun har drevet i flere år. Som selvstændig butiksindehaver mærker hun tydeligt, hvordan projektet Genstart Erhverv i Gadeplan har givet hende input og ny inspiration, og samtidig er hun også blevet bekræftet i, at mange af de ting hun gør, er rigtige.

læs mere
HUGO P ANSÆTTER MEDARBEJDER TIL WEBSHOP

HUGO P ANSÆTTER MEDARBEJDER TIL WEBSHOP

Nedlukningen under Covid-19 gav derfor ekstra blod på tanden til at få givet webshoppen mere opmærksomhed, og i den forbindelse var programmet Genstart Erhverv i Gadeplan (GEIG) oplagt at deltage i.

læs mere
VI ER BLEVET NUDGET

VI ER BLEVET NUDGET

Westley Kaalund fotografiske skal rumme flere projekter inden for fotokunst herunder udstillinger, atelier, bogprojekter osv., og alt imens de to fotografer brainstormer og idéudvikler, har det været en hjælp at have en rådgiver ved sin side til at give feedback, skabe struktur og sætte deadlines.

læs mere
HOLMS CYKLER

HOLMS CYKLER

Sidemandsoplæring og sparring med eksperter inden for hjemmesideoptimering, SEO og annoncering været guld værd, og det har været med til at skabe en langt bedre online bookingoplevelse for dem, der vil bestille cykler hjemmefra.

læs mere
OPSKRIFTEN PÅ EN EKSLUSIV KØBSOPLEVELSE ONLINE

OPSKRIFTEN PÅ EN EKSLUSIV KØBSOPLEVELSE ONLINE

Med Klodekær er der blevet skabt et online univers og en rød tråd til den fysiske butik. Klodekær har fået sparring til online annoncering, som ikke handler om at sælge volumen, men om at annoncere eksklusivt til en målrettet målgruppe.

læs mere
KREABANKEN FANDT SINE HOTSPOTS

KREABANKEN FANDT SINE HOTSPOTS

Kreabanken i Rønne åbnede midt under Corona-pandemien, og projektet Genstart Erhverv i Gadeplan (GEIG) blev derfor et ekstra skulderklap i forhold til at komme godt fra start. Lene Pettersen, som står bag Kreabanken har deltaget og suget til sig fra de mange udbudte workshops.

læs mere
LANGSKOV OPTIK VERSION 2.0

LANGSKOV OPTIK VERSION 2.0

Fokus har været at lande et godt generationsskifte med respekt for familievirksomheden og det der er opbygget, men samtidig at forandre lidt på forretningsgange og strukturer, og dermed finde sit eget ståsted.

læs mere
Genstart Erhverv i Gadeplan – Nexø Herremagasin

Genstart Erhverv i Gadeplan – Nexø Herremagasin

Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— WorkshopsGenstart Erhverv i Gadeplan - Nexø HerremagasinMagnus Dyremose Stegmann fortæller om sine oplevelser med Genstart Erhverv i Gadeplan (GEIG)

læs mere
REFLAX WEBSHOP KOM TIL UNDER COVID-19

REFLAX WEBSHOP KOM TIL UNDER COVID-19

Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— WorkshopsREFLAX WEBSHOP KOM TIL UNDER COVID-19Som selvstændig erhvervsdrivende kan man have nok så mange ambitioner, men tiden er ofte knap i forhold til at nå det hele. Det gælder også hos Reflax i...

læs mere
SVANEKE CHOKOLADERI

SVANEKE CHOKOLADERI

Forside —— Cases —— Om os —— Hvorfor deltage?  —— Deltagere  —— WorkshopsSVANEKE CHOKOLADERI med i Genstart Erhvervsliv i GadeplanNYE ØJNE PÅ VORES VIRKSOMHED HAR TÆNDT EN GNIST I OS Det var særligt netværksdelen og det faktum, at alle deltagere er butiksejere, der...

læs mere

Case fra Sydfyn

Vita Vita

 

Netværket er guld værd

De er slet ikke i tvivl: Det har været et forløb nærmest til topkarakter.

Ægteparret Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane der har smykkevirksomheden VITA・VITA i Møllergade i Svendborg er meget begejstrede for at have været med i projekt Styrket Erhverv i Gadeplan – SEiG.

Det var egentlig vores nabobutiks indehaver der fortalte om SEiG. Og som nystartet virksomhed i 2018 var vi helt sikre på, at det kunne sende os i den rigtige retning. Og det gjorde det. Vi har fået en viden og nogle erfaringer, som gør, at vi har rykket os, fortæller Sisse Jæger Thrane.

Det er især netværket med de andre deltagere på holdet, som Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane peger på, har været givende for dem. Netop at kunne dele erfaringer fra den hverdag, som de enkelte virksomheder har, betyder meget for en nystartet virksomhed.

Vi har i vores netværk dannet en lille undergruppe med navnet ”Byens Ja-hatte”. Her har vi mødtes jævnligt for at udveksle erfaringer udover den undervisning vi har fået i selve projektet. Det betyder, at vi på den måde igen kan diskutere med hinanden og udveksle erfaringer, som kan komme alle til gode, siger Sisse, der ikke er i tvivl om, at netværket er guld værd.

Et andet stort plus ved at deltage i SEiG er fleksibiliteten som de oplevet undervejs i forløbet. Her har underviserne været gode til at tage udgangspunkt i den enkelte virksomhed og de udfordringer den sidder med. Det gælder både Kirsten Wendorff Christensen og Morten Wind, der også har været gode til at kigge forbi forretningen. Ligesom de har stor ros til mentorordningen, der er en vigtig del af projektet.

Vi har brugt mentorer til vores SoMe-strategi, hvor vi bl.a. har haft et samarbejde med en grafiker, der har givet vores hjemmeside samt Facebook- og Instagram-profiler en brush-up. Så vi på den måde sender de signaler på nettet, som vi også gerne vil sende i vores fysiske butik, forklarer Ole.

For VITA・VITA fungerer nettet især som en markedsføringskanal snarere end en salgskanal, selv om de også sælger via deres web-shop. De oplever at mange kunder bruger deres SoMe-kanaler som indgang til butikken, som de senere vælger at besøge. Så på den måde er VITA・VITA et eksempel på, at en netdel i en virksomhed er væsentlig i dagligdagen, uden at det går udover salget i den fysiske butik.

Det er klart at med de produkter vi sælger, er det vigtigt, at vores kunder også kan se og mærke dem. At købe et smykke er altid forbundet med en følelse. Den får du først, når du har set og mærket smykket. Derfor oplever vi også, at vores kunder kommer fra hele landet til butikken i Svendborg, lyder det fra ægteparret, der fortsætter på næste forløb i Styrket Erhverv i Gadeplan

Yderligere oplysninger: Sisse Jæger:  22 42 46 24 · Ole Thrane: 29 37 95 11

“Vi har brugt mentorer til vores SoMe-strategi, hvor vi bl.a. har haft et samarbejde med en grafiker, der har givet vores hjemmeside samt Facebook- og Instagram-profiler en brush-up. Så vi på den måde sender de signaler på nettet, som vi også gerne vil sende i vores fysiske butik, forklarer Ole.”

Ægteparret Sisse Jæger Thrane og Ole Jæger Thrane

Smykkevirksomheden VITA・VITA i Møllergade i Svendborg

Projektet er afsluttet

Projektet er afsluttet ved udgangen af 2022, med en slutevaluering på 4,5 ud a 5 fra COWI. Læs hele evalueringen her.